Pokonywanie Lęku Społecznego: Krok po Kroku - Sesja 3

 

  Zatrzymywanie Automatycznych Negatywnych Myśli # 2 , ang. (ANTS)


Automatyczne negatywne myśli są zawsze złe. One zawsze kłamią. Nigdy nie mówią prawdy.
Myśli lękowe nie mają autentycznej władzy nade mną. Dlatego są tak przerażone, że nie będę im wierzyć. Ich jedyną nadzieją jest to, że będę ich słuchać, wierzyć i dam im swoją moc i uwagę. (Żywią i podsycają się na moich starych negatywnych wierzeniach ). Jeśli nie akceptuję i nie wierzę tym starym myślom lękowym, one nie mają wyboru, zniknął.
Głos negatywnych myśli jest wyolbrzymiony przez mój lęk, strach i przygnębienie. Aby utrzymać mnie w tym stanie, głos negatywnych myśli jest przesadnie katastrofalny, upokarza mnie, czuję się winny, okrada mnie z poczucia własnej wartości i sprawia, że moje spojrzenie na przyszłość jest beznadziejne. To wszystko są kłamstwa i nadszedł czas, że przestałem im wierzyć.

Nigdy nie należy słuchać tych kłamliwych myśli. Ja wiem lepiej. One zawsze prowadzą mnie w złym kierunku. Są głosem negatywizmu i porażki. Chcą mnie pociągnąć w błoto razem z sobą. Zdecydowałem się nie pozwolić im na to.

Co gorsza, negatywne myśli są tyranami: Nie mają realnej władzy do wykorzystania przeciwko mnie. Starają się bazować na moich własnych starych uczuciach przygnębienia i lęku by mnie osłabić.

Jeśli rozumiem co kłamliwe, negatywne myśli robią, a one czują, że przegrywają, starają się wywrzeć na mnie większą presję. Mówią mi, że trwoga, strach, zakłopotania, katastrofy i upokorzenia czekają na mnie za każdym rogiem. Myśl o jakiejkolwiek sytuacji publicznej wywołuje ostry, przyprawiający o mdłości strach... (One to kochają!) Niemal mogę zobaczyć ich taniec radości!

Negatywne myśli kochają mój niepokój i strach! Bo jeśli w to wierzę, one mają mnie w pułapce, pogrzebanego, i unieruchomionego. Jeśli wierzę, tym wszystkim kłamstwom, będę tkwić na zawsze w moim lęku i przygnębieniu. Nigdy nie dostanę nic lepszego. A wszystko dlatego, że wierzę fałszywym, nieprawdziwym, irracjonalnym kłamstwom z przeszłości.

Nie mogę nigdy słuchać kłamliwego głosu Negatywnych Myśli.

Fałszywe myśli bardzo chciałyby przeszkodzić mi w otrzymaniu czegoś lepszego. Wszyscy tyrani lubią patrzeć na to, co dzieje się z ich ofiarami.

Ale nie muszę słuchać ani wierzyć tym Myślom! Nie wybieram bycia ofiarą. Wiem lepiej.

Co mogę zrobić? Mogę powiedzieć, "Och, to znowu ci kłamliwi tyrani. Próbują mnie przestraszyć i zdołować. Opowiadają mi coraz więcej kłamstw. Odmawiam, nie będę im wierzyć. Mam lepsze rzeczy do roboty niż słuchać znęcających się nade mną kłamstw ".

Nie próbuj się kłócić lub walczyć z negatywnymi myślami. (Zauważ, że "argumentacja" pochodzi od negatywnych emocji.) ANTSy są dobre w argumentacji ... kochają ból i cierpienie, jakie powodują. W zamian postanawiam odeprzeć i zignorować te kłamliwe automatyczne negatywne myśli. Te kłamliwe ANTSy nie mogą kontynuować swojej paplaniny na zawsze. Jeśli nie zwracam na nie uwag, one się kurczą i kurczą i kurczą i kurczą ......

To czego te myśli nienawidzą najbardziej to, kiedy je IGNORUJĘ! Nienawidzą, że nie będę ich słuchać i cofają się cicho na miejsce, które ja kiedyś się cofałem... Teraz wiem lepiej. Nie dam się już więcej kłamstwom mrówek.

Ale pamiętaj: Ponieważ są one patologicznymi kłamcami, a ich przyjemność pochodzi od tego, co mnie unieszczęśliwia, nie poddadzą się. Mogą one wypróbować kilka nowych sposobów, aby narzucić blokadę na mojej drodze, aby mnie przestraszyć, albo zdezorientować w moich postępach. To jest jedynie sposób Mrówek, próbują powstrzymać mnie i trzymać jak jednego ze swoich uczniów ...

Zamiast tego powiem tym myślom: "Ach, to znowu wy. Nie możecie oszukiwać mnie więcej. Wiem, że to tylko kolejna z waszych sztuczek, aby zwiększyć mój niepokój. Cóż, możecie próbować wszystkiego czego chcecie ... Nie obchodzi mnie to. NIE MAM ZAMIARU ZNÓW SŁUCHAĆ TYCH KŁAMLIWYCH MYŚLI! "

A potem, przejdę do moich strategii i rozproszeń, przejdę przez terapię i nie pozwolę im już się rozstroić. Wiem, że jeśli pozwalam im się zdenerwować, daję im siłę i moc. Ale jeśli nie pozwolę im się zdenerwować, zdam sobie sprawę, że nie mają żadnej własnej mocy ... będą musiały się poddać i ostatecznie odejdą na dobre.

Głos ANTSów nie może mówić prawdy.

Głos ANTSów jest głośny i przerażająco brutalny: gburowaty, blefujący i bez mocy.

Głos ANTSów jest tylko po to, aby mnie przestraszyć. Nie pozwolę na to więcej.

Głos ANTSów wyolbrzymia wszystko, co jest negatywne. Okłamuje mnie.

Głos moich ANTSów nie ma prawdziwej władzy nade mną - chyba, że decyduję się mu uwierzyć.

Głos moich ANTSów ciągle kłamie, a kłamcy są głośni bo lubią być wysłuchani.

Głos moich ANTSów nie cierpi gdy go ignoruję i mówię: "CO Z TEGO?"

Kogo to obchodzi? ANTSy nie mogą mówić prawdy, nawet jeśli się starały ...





 DOROCZNY ZJAZD ANTSów
Podsłuchane na DOROCZNYM ZJEŹDZIE ANTSów ...


Co roku, ANTSy z całego świata gromadzą się, aby odwiedzać się nawzajem i pokazać, jak bardzo każda z nich stała się większa i zuchwalsza w ciągu minionego roku.

Doroczny Zjazd ANTSów jest jak spotkanie handlowe, przy czym ANTS, który miał największe "obroty" lub "prowizje" poprzez zwiększenie ludzkich automatycznych negatywnych myśli dostaje wysokie uznanie, zaszczyty i pochwały.

Misją i celem życiowym ANTSów jest napędzanie negatywnego myślenia, które prowadzi do lęku, paniki, fobii społecznej, agorafobii, uogólnionego lęku, obsesyjno-kompulsywnych zaburzeń zachowania związanych z przygnębieniem, które idzie w parze z lękiem.

Tak więc, na zjeździe, ANTSy omawiają nowe metody i strategie upodlenia nas, rozerwania naszej samooceny na strzępy, i wpędzenia nas w poczucie zupełnej beznadziei i bezradności wobec naszego lęku. ANTS, który wyjdzie z najchytrzejszą i najbardziej przebiegłą intrygą zawsze otrzymuje "specjalną nagrodą" i zostaje dopuszczony do dręczenia ludzi, którzy się całkowicie poddali, tak że ich życie jest zniszczone i całkowicie wypełnione strachem i obawami. Są oni trzymani na bardzo krótkiej i ciasnej smyczy przez ANTSów mistrzów.


Posłuchajmy niektórych tegorocznych rozmów ze zjazdu:

Młody ANT  #1: "Hej, udało mi się przekonać kolejną osobę, że nie jest taka jak inni ludzie, myśli, że nie ma żadnej kontroli nad własnym życiem. Udało mi się nawet tak go przestraszyć, że boi się wyjść z domu! "

Młody ANT  #2: "Ha! Kolejna ofiara w pułapce Kocham to! (Oklaski z radości). Co mu damy? Ataki paniki? Lęk społeczny? Obsesyjno-kompulsywne zaburzenia zachowania? Agorafobia? (Szczególny błysk pojawia im się w oku:) a może wszystkie powyższe ".

Młody ANT  #1: ". Dopóki nam wierzy i nam się poddaje, możemy dać mu tyle problemów ile tylko chcemy. Dwa problemy są lepsze niż jeden, zawsze to powtarzam ... "

Młody ANT  #2: "Człowieku!, ależ jestem podekscytowany. Może wygram tę nagrodę w przyszłym roku! Muszę ćwiczyć negatywne i irracjonalne myślenie i nauczyć się przekazywać je innym. Jak to mówią: Praktyka czyni mistrza.

Młody ANT  #1: (parska z uciechy) "Ale nasze ofiary nigdy nie dowiedzą się, jak ważna jest praktyka, aby zmienić myśli, prawda? Zaczynają ćwiczyć, chcą być wytrwali, ale zawsze przerywają, zanim cokolwiek się poprawi. I znowu mamy ich w pułapce. Kolejna porażka sprawia, że czują się zupełnie bezwartościowi i bezradni, i naprawdę się poddają ! "

Młode ANTSy kontynuują złośliwy rechot.

Wtedy wchodzi starszy i mądrzejszy ANT i podsłuchuje rozmowę między dwoma młodymi, niedojrzałymi ANTSami.

Starszy i mądrzejszy ANT  #3: "Przestańcie się tak chwalić. Gadacie jak dzieci! Nie wiecie, że żyjemy dzięki kłamstwom w które ludzie wierzą? Za każdym razem gdy zbytnio na nich naciskacie istnieje ryzyko, że zmądrzeją i wtedy stracimy kontrolę. Jeśli dana osoba w pełni zdaje sobie sprawę co robimy, my nie mamy już żadnej mocy ... "

Młode ANTSy się przeraziły.

ANT  #1:  (powoli i łagodnie) "To tak, jak u naszego przyjaciela, Niszczyciela? Kiedy jedna kobieta nad którą pracował dostała jakąś pomoc i zorientowała się, co się z nią dzieje, ćwiczyła i ćwiczyła i ćwiczyła ... "(ANT  #1 wzdryga się gwałtownie myśl o tym).

ANT  #2: (z wahaniem) "Ale co się stało? Co takiego ta kobieta zrobiła? I gdzie jest teraz Niszczyciel?"

Starszy i mądrzejszy ANT  #3: "Zdała sobie sprawę, co się z nią dzieje, odkryła go i zaczęła używać na nim uspokajających strategii i metod! I nie chciała zrezygnować! Potem zaczęła "powolne mówienie" i "pomnożyła determinację", rzeczywiście praktykowała te obrzydliwości, aż zapadły jej głęboko w mózg i stały się automatyczne!

Starszy i mądrzejszy ANT # 3 zaczyna się pocić, jego serce bije szybciej, pojawiają się zawroty głowy: "Och, mój Boże! Nie mogę mówić dalej ..."

Wreszcie, wziął się w garść i kontynuował bardzo poważnym, niskim głosem: "Niszczyciel zaczął się kurczyć i kurczyć, a im bardziej starał się przywrócić lęk, strach i zmartwienie, tym było gorzej. Stanęła twado na ziemi, zignorowała go i poszła inną drogą. Nie zwracała na niego uwagi. Wreszcie, kiedy nie miał już żadnego punktu zaczepienia, musiał ją opuścić. Skończył na starej farmie owadów jako zrujnowany i pokonany ANT: wyczerpany, pokonany, tak maleńki i słaby, że nigdy z tamtąd nie wyjdzie, ciągle się kurczy  coraz bardziej i bardziej aż umrze. Ta paskudna, złośliwa kobieta zabiła Niszczyciela na dobre, po prostu zmieniając swoje nawyki myślowe i nie słuchając go więcej. "

(Starszy i mądrzejszy ANT # 3 spogląda na dwa niedojrzałe ANTSy, potrząsając głową).

"Nauczyliście się czegoś z tej historii?"

ANT  #1: (przestraszony, słaby, drżący, i o wiele bardziej poważny). "To znaczy, że musimy uważać, aby nie dać się znaleźć. Jeśli człowiek uświadamia sobie,  że jesteśmy i przestanie wierzyć w to, co mu mówimy, to ... jesteśmy ... jesteśmy ... "

Starszy i mądrzejszy ANT  #3:

"... ZGUBIENI! Spędzicie resztę swoich dni w gospodarstwie dla umierających ANTSów razem z  Niszczycielem, z każdym dniem bardziej nieszczęśliwi i coraz mniejsi i mniejsi. Pocieszeniem dla was niech będzie to, że taka sytuacja nie potrwa zbyt długo. Będziecie coraz mniejsze i nic nie znacząca, aż w końcu po prostu znikniecie w absolutnej nicości. I nikt nigdy nie będzie pamiętać, że w ogóle istniałyście ... "



Podsumowanie, czyli co mamy robić w tym tygodniu:


1. Kontynuuj wolne mówienie czytając materiał o automatycznych negatywnych myślach, jeśli poczujesz się w tym komfortowo możesz zacząć używać tego przy innych osobach, aby to nie brzmiało dziwnie pamiętaj, że chodzi tylko o nieznaczną zmianę rytmu mowy.

2. Kontynuuj czytanie racjonalnych oświadczeń wybranych w zeszłym tygodniu.

3. Kontynuuj zatrzymywanie automatycznych negatywnych myśli, czytaj powoli związany z nimi materiał codziennie aby zatopił się w twoim umyśle. Chcemy zamienić automatyczne negatywne myśli na automatyczne racjonalne myśli. Aby to zrobić musisz kontynuować tę technikę przez wiele tygodni.

4. Przeczytaj kilkukrotnie materiał o zjeździe negatywnych myśli.



Kontynuuj nawet, jeśli czujesz się zniechęcony. Jeśli się nie poddasz i będziesz kontynuował masz szansę poznać inną, zmienioną, szczęśliwą stronę samego siebie. Nie rezygnuj!

Miłego tygodnia


 



Kolejna sesja około 6-7 czerwca

Komentarze

  1. Rewelacja ,autora mam ochotę wyściskać i wycałować, boże ja naprawdę to zobaczyłam, zrozumiałam ,wizualizacja ,czuję że może się udać.Dzięki, dzięki, dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały materiał. Dał mi nadzieje :-D Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za tłumaczenie i materiał ;) czytam codziennie, trzeba w końcu zrobić porządek z tymi mrówkami :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się :) Wierzę, że pomoże.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytam to juz drugi tydzien codziennie i pomaga:)nie poddawajcie sie!Ja wierze w ta terapie Wy tez uwierzcie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam. Ja od siebie dodam że jakiś rok temu przerabiałem tą terapie i przerwałem w połowie. Teraz tego żałuję, ta terapia naprawdę mi pomogła, ale należny ją kontynuować do końca według wskazówek.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi sie ze wlasnie w polowie ta terapia zaczyna przynosic pierwsze minimaine poprawy

      Usuń
  7. Super, ta terapia naprawde pomaga! w koncu uwierzylam ze pozbede sie tych mysli

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy fobia społeczna (w tym momencie już w miarę opanowana) może mieć związek z kilkoma ogniskami padaczkowymi w płacie czołowym? W momencie kiedy padaczka mi się ujawniła wydaje mi się, że wtedy właśnie miałem największy problem z tą fobią... Płat czołowy podobno ma jakiś związek z relacjami społecznymi itp.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czasem niezbędna jest też pomoc dobrego psychologa. Moja koleżanka ostatnio zapisała się do naprawdę świetnego specjalisty i faktycznie efekty terapii są bardzo dobre

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdecydowanie pomoc psycholog ułatwia pokonywanie fobii

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz