Widzicie czasem pozytywy?

"Aby zrozumieć funkcjonowanie osób lękliwych, warto skupić się na pozytywnych aspektach tej osobowości, bo przecież takie też istnieją. Częściej przestrzegają oni zasad moralnych i społecznych, co wskazuje związek lęku i poczucia winy. Dlatego nie zaparkują w niedozwolonym miejscu, mało prawdopodobne, że kogoś oszukają. Łatwiej okazują współczucie i wrażliwość na cierpienie innych. Nie krytykują. Są dobrze zorganizowani, co stanowi przydatną innym cechę. Są pomocni i można na nich liczyć. Wcześniej od innych dostrzegają potencjalne zagrożenia, ponieważ stale są przygotowani na to, że zdarzy się coś złego."


Bibliografia:
- H. McGrath, H. Edwards „ Trudne osobowości. Jak radzić sobie ze szkodliwymi zachowaniami innych oraz własnymi”, Wyd. REBIS, Poznań 2013

źródło: http://kobiecyporadnik.pl/kat,1026343,page,2,title,Osobowosc-lekowa-czyli-wszystko-pod-kontrola,wid,16179872,nasz_temat.html





Ten krótki fragment zainspirował mnie do spojrzenia na siebie całościowo jako człowieka w zupełnie inny sposób. Trudno mi jak chyba wielu z nas znaleźć w sobie pozytywne cechy. (Typowy kompleks niższości) Tymczasem nie umiem podważyć tego, czego się o sobie dowiedziałam. To, co we mnie najlepsze i moje największe przekleństwo to jakimś cudem jedno? Nie zachęcam byście się pogodzili z losem.Człowiek rodzi się, żeby walczyć z przeciwnościami. Nie negujmy jednak wartości jakie wnosi w nasze życie to kim jesteśmy ze wszystkimi słabościami. Wszystko ma swój sens.

Komentarze